Együttműködésre épített cégbirodalom: Lipóti Pékség

Idei sorozatomban az
Ernst & Young által díjazott tulajdonságokat elemzem
nem csak azoknak, akik „Év Üzletembere” díjra pályáznak,
hanem minden vállalkozónak, aki
abban az irányban szeretne megtenni valamennyi lépést.

 

Nagyító alatt a Lipóti Pékség.
Az újságíró kivételesen nem túlzott sokat, és egy nagyon fontos tényezőt emel ki a címben.
Nem túlzott a „cégbirodalommal“, hiszen Miskolc környékét és a Zalát kivéve országos lefedettsége van a Lipóti Pékségnek.
Az együttműködés pedig valóban egy fontos tényező egy vállalkozás sikerében. (Lásd még Bónusz Brigád siker-story)
Vizsgáljuk meg egyenként az Ernst & Young szempontjai alapján Tóth Pétert!
I. Készség a megszokástól való elszabadulásra
Amikor Tóth Péter belevágott abba, amit Lipóti Pékség néven ismerünk, Magyarországon még szocializmus volt, olcsó élelmiszerekkel, szűk kínálattal, és egyáltalán nem léteztek még a bevásárlóközpontok. Ő mégis képes volt kitanulni egy roppant kényelmetlen és nem kurrens szakmát, a pékséget.
Fél éven keresztül maga sütötte a kenyeret, maga szállította ki és maga kötötte az üzleteket.
II. A megújulás képessége
Egyrészt maga az indulás meglehetősen ujdonság volt a korábbi tevékenységeihez képest, másrészt kétszer is „átlépte a sebességhatárt“. 2005.-ben 60 embernek adott munkát, tehát 2013.-ban feltehetőleg több, mint kétszáz ember dolgozik nála. Ez pedig azt jelenti, hogy egyszer átlépte a 15 fős határt, egyszer pedig a 80 fős határt. Ezek mindegyike akkora változást jelent egy vállalkozás életében, mint a hernyó életében az, amikor pillangóvá változik., de ő – mert rajta múlik, hogy képes-e átváltozni a szervezet – simán vette mindkét akadályt.
III. Kockázatvállalási hajlandóság
Azt hiszem egyetértünk abban, hogy példa értékű Tóth Péter kockázatvállalási hajlandósága. Bolti eladó végzettséggel már annyira vitte, hogy 3 húsboltot üzemeltetett, amikor egy „valaki“ tanácsára kitanulta a pék szakmát, megvett néhány használt gépet, és belevágott egy teljesen más szakmába. Nem voltam ott mellette, de valószínűleg vakmerőségnek tartottam volna. Az eredményből viszont úgy tűnik, hogy minimálisra csökkentette a kockázatot azzal, hogy előbb megtanulta a környék legjobb pékjétől a mesterséget, és közben nyilván – merem remélni – a piacot is megismerte.
Fél éven keresztül maga sütötte a kenyeret, maga szállította ki és maga kötötte az üzleteket.
2006.-ban – határozottan sikeres 14 év után! – képes volt az üzleti modelljét felülbírálni és megváltoztatni.
A frencsájz integrálása a szervezetbe, szintén legalább ekkora változás.
IV. Innovációs képesség
Az innovációs képesség egyik eleme, hogy képesek vagyunk-e meglátni a trendeket előre. Tóth Péter képes volt, hiszen amikor a multik még meg sem jelentek Magyarországon, ő már friss, házi pékáruval jelent meg a piacon.
V. Stratégiai szemlélet
Tóth Péter igen szerény, sőt, az idézet sem utal nagy stratégára („Soha nem álmodtam nagyot, csupán jót és jól akartam csinálni, hogy biztonságot teremtsek a családomnak.”), de abból, hogy már második ciklusát tölti polgármesterként, nyilvánvaló, hogy hosszú távban gondolkodik.
VI. Hit
Tóth Péter hitvallása: „A pénz ahhoz kell, hogy a célokat megvalósítsuk, de nem az a cél. Én boldog vállalkozó vagyok, mert egész életemben elmondhattam, hogy reggel boldogan kelek fel, este nyugodtan fekszem le, és közben azt csinálom, amit szeretek. Olyan ez, mint egy társasjáték.”
“A családomban és a falumban is azt tanultam, hogy az adott szó, a kézfogás erősebb és fontosabb, mint egy sokoldalas szerződés. … Nem politizálunk, a céljainkat összefogással szeretnénk elérni. Nem akarjuk egymást legyőzni, szeretnénk együtt fejlődni, kihasználva a szinergiákat. Egy kis ország, akárcsak egy kistelepülés, így lesz sikeres gazdaságilag is.”
“Azzal dolgozom együtt, akinek ha a szemébe nézek, azonos elveket és célokat látok. … Az együttműködés akkor lesz hosszú távon gyümölcsöző, ha mindkét fél megtalálja benne a maga hasznát. A jó üzletet az emberi kapocs is összeköti, nem csupán a papír.”
VII. Kitartás
Fél éven keresztül maga sütötte a kenyeret, maga szállította ki és maga kötötte az üzleteket.
VIII. Személyes integritás
Hitvallásából és az általa említett értékekből arra következtethetünk, hogy igen erős a személyes integritása Tóth Péternek.
IX. Erőfeszítés és teljesítmény
Fél éven keresztül maga sütötte a kenyeret, maga szállította ki és maga kötötte az üzleteket.

ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

 

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..