Készség a megszokástól való elszabadulásra

Idei sorozatomban az
Ernst & Young által díjazott tulajdonságokat elemzem
nem csak azoknak, akik „Év Üzletembere” díjra pályáznak,
hanem minden vállalkozónak, aki
abban az irányban szeretne megtenni valamennyi lépést.

 

Nem kért meg rá, hogy készítsem fel az Év Üzletemberévé válni, mégis ezt teszem.
Nem kérek elnézést sem, hiszen addig olvassa ezt az írást, ameddig hasznosnak tartja.
Vagyis tisztában vagyok azzal, hogy az Ön sorsa az Ön kezében van. Én csupán felkínálom a támogatásomat Önnek kívülállóként. (Aztán persze az is lehet, hogy megfogadja egyik másik gondolatomat, és feljebb is lendíti általa a vállalkozását, de Év Üzletembere nem akar lenni. Annyi áldozatot nem ér meg Önnek.)
Milyen készségekre van szüksége, ha kimagasló üzleti eredményekre tör?
Először nézzük a “megszokásoktól való elszakadás képességét”!
Ez a megújulni tudás feltétele.
Talán a legnehezebb minden egyéb kihívásnál, hogy el kell hagynunk a megszokottat. Azt, amiben már rutinosak vagyunk, amihez már hozzászoktunk, amit már elfogadtunk, amit már megmagyaráztunk magunknak, és amit már a környezetünkkel is sikerült elfogadtatnunk; el kell hagynunk.
Ki kell lépnünk a komfort zónánkból, ahogy a pszichológia mondja.
De miért is? Miért is kell a járt utat elhagynunk a járatlanért?
Azért, mert ha nem változtatunk semmit, akkor nem fog megváltozni az eredmény sem.
Azért, mert azzal, amit eddig csináltunk, pont azt lehet elérni, ahol most tartunk.
Azért, mert ha pusztán csak várjuk a változást – a rajtunk kívül eső történésektől -, akkor ki leszünk szolgáltatva a rajtunk kívül eső világnak, vagyis nem az fog történni velünk, amit mi akarunk, hanem az, amit a környezetünk akar mivelünk.
Ha valóban akarja a változást, akkor a legelső, hogy belássa, hogy csak azokban a dolgokban képes változást előidézni, amikre hatással tud lenni. Ezen dolgok együttesét hívják befolyásolási körnek.
Nem ismerem Önt, így nem tudom, hogy képes-e hatni pl. az időjárásra. De ha nem, akkor az időjárás az Ön befolyásolási körén kívül esik, tehát ha nem akarja kitenni magát az időjárás szeszélyének, akkor olyasmiken kell változtatnia, amire van hatása. Pl. esernyőt tart a feje fölé, vagy esőkabátot húz, vagy hideg ellen bundakabátot húz, stb.
Nézzünk egy durva példát, hogy konkrétabb legyek?
Tegyük föl, hogy az Ön vállalkozásának pénzre van szüksége. Mi az, ami a befolyásolási körén belül esik, és mi az, ami kívül?
Az adótörvények, a kamatok, a bank hitelezési politikája, az ország GDP-je kívül esnek az Ön befolyásolási körén, ezekre Önnek nincsen befolyása. Ha tehát változást akar a vállalkozásában – mert az a pénz, ami jelenleg van a számláján, az kevés -, akkor ne azt várja ölbe tett kézzel, vagy esetleg szitkozódva, hogy megváltozzanak az adótörvények, a kamatok, a bank hitelezési politikája vagy az ország GDP-je! Minden másodperc, amit azzal tölt, hogy vár, kidobott idő! És minden másodperc, amit azzal tölt, hogy szidja a kormányt vagy a bankot, rombolja az Ön egészségét, mérgezi az Ön idegrendszerét! Lehet, hogy az Ön környezetében ez a viselkedés az elterjedt, és ezért ez tűnik normálisnak, ez az elfogadott és az Ön számára is megszokott,
de nem vezet célra!
Önnek el kell szakadnia ettől a gyakorlattól, és egy új szokást kell kialakítania!
Nagyon nehéz lesz, hiszen a környezetében mindenki úgy fogja megélni a változást, hogy Ön cserben hagyta, elárulta a környezetét, hogy Ön elhagyta a megszokott cselekvési sémát, hogy Ön megbolondult.
Ha ezen Ön túl tud lépni, a nehézségeknek a felén már túl van!
Hogy mi az, amit meg tud tenni? Mi van a befolyásolási körén belül?
Természetesen nem hagyom Önt magára, erre a kérdésre is igyekszem korrekt válszt adni, bár csak általánosságokat tudok mondani addig, amíg meg nem ismerem Önt és a vállalkozását.
• Ön pl. változtathat a vállalkozásának az üzleti modelljén.
• Változtathat a feladatkörökön.
• Átszervezheti a cégét.
• Képezheti saját magát, képezheti a munkatársait, hogy hatékonyabbak legyenek a saját munkakörükben.
• Változtathat az értékesítés módján és intenzitásán.
• Új célpiacot kereshet vagy új terméket fejleszthet ki.
• Vagy mindezt együtt.
• És még nyilván sok területen változtathat, amitől joggal remélheti is, hogy bevétele = pénze lesz.
Írja meg nekünk, hogy látja ezt a kérdést!

ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

 

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..