Kiből válhat “Év Üzletembere”?

2 évvel ezelőtt, a CEO Busieness School-ban szerzett tapasztalatok alapján úgy döntöttem, hogy azoknak fogok segíteni, akikkel eddig nem törődött senki. Azoknak a kezdő- kis- és középvállalkozóknak, akiknek sem pénzük sem idejük nincsen arra, hogy képezzék magukat.
Mert a tréningek és menedzser képzések piacán olyasmiket kínálnak és annyiért, amiket csak a nagyvállalatok menedzserei tudnak kifizetni és igénybe venni; miközben nyilvánvaló, hogy a kis vállalkozóból nem lehet közép- vagy nagy vállalkozó, ha nem fejleszti magát, ha nem képezi magát.
Amikor a CEO Business School képzéseit árultam, naponta beszéltem 5-10 cég illetékesével. Kisebb cégekben a vezetővel, nagyobb cégekben a HR-essel. Megdöbbentő volt egymás után hallani ugyanazt a sztereotípiát:
– Mi kis cég vagyunk.
– Nekünk erre nincs pénzünk.
– Nekünk erre nincs szükségünk.
– Mi a túlélésért küzdünk.
– Nekünk erre nincs időnk.
A legszörnyűbb az volt, hogy ezzel a rövid mentegetőzéssel már le is tette a kagylót. Alkalmam sem volt arra, hogy rákérdezzek:
És tessék mondani, hogyan lesznek nagyobbak? Mit gondol, hogyan tudnák a válságot „megúszni“?
Közben pedig azt tapasztalom, hogy azok a cégek, ahol mereven elutasították a képzés gondolatát, ma már nincsenek. Megszűntek.
2 éve dolgozom keményen azon, hogy az a néhány vállalkozó, aki akar előrébb lépni, megkapja azokat az impulzusokat – gondolatokat, elveket -, amelyeket a saját vállalkozására alkalmazva előrébb fog jutni.
Ezért érint engem nagyon mélyen az Év Üzletembere Díj indoklása, és ezért osztom meg Önnel is.
Az alábbi idézeteket az Ernst & Young oldaláról másoltam ki:
„A pénzügyi és gazdasági válság óta a világ gyökeresen megváltozott. A régi üzleti elgondolásokat és stratégiákat felváltotta egy új irány, amivel még mindannyian csak most ismerkedünk. Mára lassan kikristályosodik, mely vállalatok és vállalkozások reagáltak jól, indultak el a megfelelő úton. De az már most látható, hogy a hosszú távú siker záloga az innovációs képesség, a megújulni tudás és a megszokásoktól való elszakadás volt országhatártól és iparágtól függetlenül.”
Az Ernst & Young Az év üzletembere díjával azokat a vállalkozókat ismeri el, akik sikeres üzletemberként átvezették vállalatukat az új időszámításba, hatékonyan válaszoltak a társadalmi és gazdasági változásokra, tették ezt tisztességgel, transzparens módon. Hiszen mindannyian tudjuk, hogy ezek az értékek most fontosabbak, mint valaha.
Hiszünk abban, hogy a kiemelkedő üzletemberek követendő példát állítanak a magyar társadalom számára, sikereik hazánk gazdasági sikereit növelik, eredményeik jelentősen hozzájárulnak országunk versenyképességéhez, pozitív hírnevünk erősítéséhez. Terveik, stratégiájuk és üzleti magatartásuk példamutató a jövő generációi és a jelen üzleti világ számára.
Az Ernst & Young egyik legfontosabb üzenete, hogy egy egészséges gazdaság alapját a sikeres vállalkozók adják. Hiszünk erejükben, bízunk munkájukban. Ezért hívtuk életre Az év üzletembere díjunkat, mellyel évről-évre kiemeljük és elismerjük a legjobbakat.„
Hogy milyen értékeket díjaz az Ernst & Young?
„erőfeszítés, kitartás, hit, teljesítmény, a stratégiai szemlélet, a személyes integritás, a kockázatvállalási hajlandóság, az innovációs képesség, a megújulni tudás és a megszokásoktól való elszakadás képessége“
Ön szerint érdemes elgondolkodni azon, hogy ebből mi hasznosítható az Ön vállalkozása számára?
Ön szerint érdemes időt áldozni arra, hogy az Ön vezetői gyakorlatába mit érdemes átvinni azoknak a történetéből, akik bizonyítottak?

surveys & polls