Konzultáció

Arra kíváncsi, hogy mi történik, amikor velem konzultál? 
Így történik a kapcsolatfelvétel: Akár személyesen találkozunk, akár Skype-on vagy telefonon, az első lépés, hogy megismerjem Önt, az Ön speciális vállalkozását és az elképzeléseit. Tehát vagy hallgatom Önt, vagy kérdezek. Természetesen Ön is kérdezhet, de konkrétumot csak akkor fogok tudni mondani, ha már valamennyire “képben” leszek.
A következő lépés, hogy megbeszéljük, mit vár Ön éntőlem, és hogy ebből mit tudok vállalni.
Ennek ismeretében meg tudjuk beszélni az együttműködésünk részleteit. Időbeosztást, feladatokat, felelősségi köröket és a díjazást.
A továbbiakban minden egyes konzultáció úgy kezdődik, hogy Ön elmondja – még inkább elmagyarázza nekem -, hogy mire jutott az előző alkalom óta.
Kérdezhet is, de én igyekszem minél kevesebbet beszélni, és inkább kérdezni. Nem akarom “megmondani a tutit” sem Önnek, sem másnak. Arra fókuszálok, hogy Önnek olyan feladatot adjak, aminek a megoldása során maga jön rá arra, amire rá kellene jönnie, és közben még az Ön konkrét problémája is megoldódik.
Milyen problémával fordulhat hozzám?
A helyzet az, hogy ha Ön megosztja velem a tünetet – azt a problémát, ami Ön szerint a baj -, és rám bízza a tünetet kiváltó okok feltárását, akkor orvosolni tudjuk a bajt. A válaszom tehát az előző kérdésre az, hogy minél inkább megosztja velem a problémát, annál nagyobb eséllyel fogjuk tudni azt orvosolni; vagyis bármilyen problémával érdemes hozzám fordulnia.
Tipikus eset pl., hogy pénzügyi problémával fordulnak hozzám, és a kedves Ügyfelem meg van győződve arról, hogy az ok is pénzügyi, és a megoldás is. Ezerből egy esetben ez így is van, és megfelelő pénzügyi szakemberhez tudom irányítani a kedves Ügyfelemet.
Ezerből 999 esetben viszont más területen van az ok és ezért a megoldás is. Hogy milyen területen van az ok, azt közösen kell feltárnunk, és utána foglalkozhatunk csak a megoldással. Előfordul, hogy a megoldás megint más területen van. Így alakul ki az a helyzet, hogy ahhoz, hogy az Ön vállalkozásának a pénzügyi problémáját megoldjam, a vállalkozásfejlesztés és a vezetőképzés minden területén kell tudnom hatékony támogatást nyújtani Önnek.
Ugyanez igaz a pénzügyihez hasonlóan a többi területekre is.
Mik a vállalkozásfejlesztés és vezetőképzés területei?
Pénzügy, marketing/értékesítés, stratégia, tervezés, delegálás, motiválás, csapatépítés, önmenedzselés, toborzás-kiválasztás, változás-menedzsment.
Tehát pl. Ön az értékesítését szeretné feljavítani, és lehet, hogy pénzügyi területen kell fejlődnie, lehet, hogy a stratégia területén, de lehet, hogy a motiválás, a delegálás vagy az értékelés területén. Vagy mindegyiken. (Ilyen esetben sorrendet állítunk fel, és egyenként foglalkozunk a javítandó területekkel.)
De az is lehet, hogy Ön azzal a problémával fordul hozzám, hogy nem tudja motiválni a munkatársait, és kiderül, hogy a valós ok az, hogy a vállalkozásnak nincsen stratégiája.
Nem túlzás tehát, ha azt mondom:
Ossza meg velem a helyzetét és a szándékait,
hogy közösen kihúzzuk a vállalkozását a kátyúból!